skip to Main Content
Despre Mediul Online Si SEO

Despre Mediul Online si SEO

Despre Mediul Online si SEO – in urma cu 15-16 ani, prezenta in mediul online parea un lucru simplu si se discuta foarte putin despre SEO, sau comportamentul utilizatorilor. Actualmente, se discuta foarte mult la nivel global despre SEO si oportunitatile unei afaceri in mediul online. Internetul a avut o evolutie fulgeratoare si cu ajutorul motoarelor de cautare poti gasi aproape orice informatie din orice domeniu de activitate.

Daca luam in discutie Europa, putem vedea ca 3 din 4 persoane au acces la Internet si petrec mai mult de 30 de ore in mediul online. Retelele sociale gen Facebook, Twitter sau Google+, sunt accesate zilnic de milioane de oameni drept pentru care au devenit si un spatiu de reclama foarte utilizat. O statistica a anului 2016, spune ca cifra totala de vanzari a bunurilor in mediul online a depasit 200 de miliarde de Euro.

La nivel global, oamenii petrec ore in sir socializand si distribuind continut pe retelele sociale. Afacerile in mediul online, depind foarte mult de aceste retele sociale pentru ca posibilitatile de promovare sunt mult mai mari. Datorita aparitiei a milioane de website-uri, din diverse domenii de activitate, SEO, a devenit din ce in ce mai greu de realizat din cauza concurentei pe majoritatea domeniilor de activitate.

In toate tarile si in toate regiunile de pe glob, lumea a făcut o trecere fundamentala si profunda catre mediul digital si numarul de utilizatori este in crestere.

Intr-un cuvant, putem spune ca Internet-ul, ne-a transformat viata! Peste 40%, din companiile care vand servicii sau produse in mediul online, au avut cresteri foarte mari in buget, restul, se straduiesc sa apara in rezultatele organice insa este foarte greu din cauza concurentei si in special a cunostintelor slabe din domeniul SEO.

Angajarea unei persoane sau a unei companii care sa ne ajute la promovarea afacerii in mediul online, tine de foarte multi factori si in general investitia se pierde din diverse cauze.

Principiile de baza in SEO

Crearea si lansarea in Internet, a unui website este destul de simpla la ora actuala dar haideti sa vedem daca site-ul nostru indeplineste conditiile de baza cerute de motoarele de cautare.

Actualmente ne bazam pe cel mai utilizat motor de cautare, respectiv motorul de cautare Google, care in ultimii 10 ani, a imbunatatit algoritmii pentru a ne oferi doar rezultatele relevante. Este adevarat, nu pentru toate cautarile primim ce asteptam insa, fata de acum 10 ani, rezultatele sunt mult mai bune.

Un website trebuie sa indeplineasca cateva conditii de baza pentru a fi vizibil in Internet si aici ma refer la prima pagina Google, sau primele 3-4 rezultate, de unde putem acumula trafic si eventual clienti noi.

Foarte multe companii se plang ca nu au succes in mediul online dar nu stiu unde sa caute problema si lasa totul in seama unor webmasteri angajati sau a unor companii SEO, care uneori folosesc niste preturi de te ia durerea de cap. Haideti sa vedem cum putem controla un website daca este apt pentru mediul online:

Voi lua ca exemplu un website care vinde servicii de reparatii PC si componente. Compania noastra are un astfel de website, la Alba Iulia si il vom lua ca exemplu.

  1. Titlul paginii de start – Calculatoare Alba – Reparatii Calculatoare Alba
  2. Descriere Meta (meta description) – Calculatoare Alba – reparatii calculatoare Alba, Laptop-uri, Alba Iulia si localitatile apropiate. Instalare servere si retele de calculatoare, devirusari.
  3. Tag-ul H1 – REPARATII CALCULATOARE ALBA
  4. Tag-ul H2 – REPARATII CALCULATOARE DE BIROU, LEPTOPURI, RETELE DE CALCULATOARE, DEVIRUSARI, SERVERE LINUX SI RECUPERARE DATE
  5. Optimizare SEO on-page (testati cu PageSpeed Insights) – procent de optimizare: 68% Mobile, 88% Desktop. Un magazin online, ar trebui sa aiba minim 65%, pentru dispozitivele mobile si 85% pentru desktop. Cu cat procentul de optimizare este mai mare, cu atat mai mult sansele de promovare sunt mai mari.
  6. Imagini si descrieri ALT, care sa cuprinda cuvintele sau expresiile cheie importante
  7.  Certificare SSL – trecerea website-ului de la http://, la https://. Aveti mai multe detalii aici: Certificare SSL
  8. Backlink-uri – un backlink, care sa ajute website-ul la cresterea ranking-ului, trebuie sa vina de pe o expresie cheie, nu de pe un cuvant. daca observati la punctul 1. de pe expresia „Calculatoare Alba – Reparatii Calculatoare Alba”, am trimis un link catre site-ul nostru, care ne va ajuta la cresterea in rezultatele organice Google.

Am enumerat mai sus 8 conditii de baza care ar trebui indeplinite de orice website. La punctul 5. am discutat despre viteza de incarcare in browser si optimizarea SEO a website-ului, pentru testele cu Google PageSpeed Insights.

Daca aveti probleme cu website-ul Dvs. si doriti un procent de optimizare mai mare, ne puteti contacta telefonic sau prin email, pentru rezolvarea acestor probleme. O alta unealta de testare gasiti pe website-ul nostru la sectiunea: Teste SEO – Analiza SEO, gratuita.

Optimizare SEO

Consultant SEO, Dorel Tanase - specialist in optimizare si promovare pentru motoarele de cautare. Activeaza in acest domeniu din anul 2004.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back To Top