Sari la conținut
Off-page SEO, Ce Este SEO Off-page

Off-page SEO, Ce este SEO Off-page

Off-page SEO, Ce este SEO Off-page – Cu siguranta ati auzit de termenul “Off-page SEO”, dar oare stiti ce este si cu ce se ocupa de fapt acest serviciu?

Optimizarea SEO off-page, este una dintre principalele categorii de servicii SEO si se refera la tehnicile care pot fi utilizate pentru a imbunatati pozitia unui site web in pagina rezultatelor motorului de cautare (SERPs). Marea majoritate a oamenilor asociaza off-page SEO cu constructia de legaturi externe (link building), dar nu este numai atat! In general, off-page SEO are de-a face cu metodele de promovare, dincolo de designul site-ului, in scopul de a clasifica un site web cat mai sus in rezultatele organice.

Este bine de stiut faptul ca lucrurile care conteaza cu adevarat pentru algoritmul Google se intampla deseori departe de site-ul dvs. web.

Off-page SEO ii spune pur si simplu lui Google ce gandesc toti ceilalti utilizatori despre site-ul dvs. Trecand mai departe la un exemplu concret, daca aveti multe link-uri valoroase indreptate catre paginile dvs., motoarele de cautare vor presupune ca aveti continut excelent si relevant, mai exact tipul care ofera valoare utilizatorilor.

In caz contrar, de ce ar pierde oamenii timpul cu site-ul dvs.? Am dreptate, nu-i asa? Este pur si simplu un fapt real: oamenii citeaza, fac referinte si impartesesc doar continutul care le plac si care le va fi de folos!

Care sunt beneficiile off-page SEO?

Daca nu v-am motivat destul, sunt pregatit sa trec peste cateva dintre principalele beneficii ale SEO-ului Off-page, si anume:

  • Cresterea pozitiei din rezultatele cautarilor – Site-ul va avea o pozitie mai inalta in cadrul SERP-urilor si acest lucru inseamna si mai mult trafic.
  • Cresterea autoritatii website-ului si a numelui de domeniu
  • Expunere mai mare – Pozitii mai bune inseamna si o expunere mai mare, deoarece atunci cand un site se situeaza pe pozitiile de top, acesta obtine mai multe accesari (click-uri), mai multe link-uri si mai multe mentiuni in social media. Astfel, devine un proces continuu – un click duce catre o accesare, care la randul ei duce catre un link extern, apoi duce catre o postare in social media si tot asa…

Care sunt metodele principale pentru off-page SEO?

Link building – Link building-ul este cea mai populara si mai eficienta metoda de optimizare SEO off-page. Practic, prin construirea de legaturi externe catre site-ul dvs., incercati sa obtineti cat mai multe “voturi digitale”, astfel incat sa puteti intrece concurentii dvs. si sa va pozitionati mai bine. De exemplu, daca cuiva ii place unul dintre articolele dvs. si ii face o trimitere pe site-ul sau pe blog-ul sau, atunci acest lucru este echivalent cu a-i spune motorului de cautare ca acel articol are informatii folositoare si relevante.

Social media – Social media este o alta forma de construire de link-uri. Trebuie remarcat faptul ca aproape toate legaturile pe care le obtineti de pe site-urile de social media sunt “nofollow”, dar acest lucru nu inseamna ca nu au nici o valoare. Mentiunile din social media au inceput sa revina in forta si sa castige teren, deoarece factorii de clasificare si configurarea adecvata a profilurilor media sociale pot, de asemenea, stimula SEO.

Social bookmarking – Bookmarking-ul social nu mai este la fel de popular cum a fost in trecut, dar este inca o modalitate buna de a obtine trafic pe site-ul dvs. Web. In functie de nisa puteti gasi site-uri web precum reddit, wikipedia, softpedia(pentru a numi cateva) pentru a va promova continutul.

Concluzie – Off-page SEO este la fel de important ca si on-page SEO. Daca doriti succesul deplin al campaniilor dvs. SEO, trebuie sa le faceti pe ambele! Cand va ganditi la construirea de link-uri va sugerez sa va feriti de calea usoara a directoarelor web si sa incercati sa capatati link-urile greu de obtinut. Cu cat este mai dificila obtinerea unui link, cu atat mai mult valoare aduce.

In trecut, ati fi putut obtine cu usurinta mii de legaturi si sa va ridicati in primele locuri din rezultatele cautarilor, dar in prezent trebuie sa faceti mai mult decat atat.

Consultant SEO, Dorel Tanase - specialist in optimizare si promovare pentru motoarele de cautare. Activeaza in acest domeniu din anul 2004.

Acest Articol are 0 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Înapoi sus